• 1

    Description slide 1

  • 2

    Description slide 2

  • 3

    Description slide 3

  • 4

    Description slide 4

Copyright 2024 - Custom text here

Mikeila Borgia i jej koncepcyjne portrety

Czym innym jest wykonywanie zdjęć atrakcyjnym modelom w dobrym oświetleniu, a czym innym tworzenie od podstaw koncepcyjnych obrazów. Przyjrzyjmy się na przykład przedstawionym tutaj zdjęciom Mikeili Borgii
z cyklu "Rozszerzający się wszechświat". Ta seria koncepcyjnych portretów ma wyraźny temat przewodni. "Chciałam ukazać to, jak emanuje z ludzi energia, kiedy doświadczają oni jakiegoś duchowego uniesienia. Etap eksperymentowania był niezwykle owocny, przygotowanie sesji bardzo proste, a budżet przeznaczony na produkcję niewielki" - wyjaśnia Mikeila.

Mikeila pracuje jako niezależna fotograf i nauczycielka fotografii, prowadząc warsztaty z zakresu oświetlenia, retuszu i tworzenia efektów cyfrowych. Dobre przyjęcie cyklu "Rozprzestrzeniający się wszechświat” wynika
z połączenia wszystkich tych umiejętności, które zdobyła własną ciężką pracą. "Chociaż mam obecnie zespół wspaniałych wizażystów, stylistów i asystentów oświetleniowych, to kiedy zaczynałam, nie miałam pieniędzy
i musiałam sama zajmować się wszystkim. Zmuszona pracować samemu nauczyłam się mnóstwa przydatnych rzeczy – zaczynając od układania fryzur i szycia kostiumów, a na projektowaniu graficznym i retuszu kończąc. Myślę, że bardzo dobrze jest mieć ogólne pojęcie o wszystkim, ponieważ pozwala to szybko rozwiązywać pojawiające się problemy".

Chociaż wiele z magicznych efektów widocznych na zdjęciach Mikeilii wydaje się być uzyskanych w procesie postprodukcji cyfrowej, ona sama stara się zawsze, aby zrobić możliwie jak najlepsze zdjęcie od razu w trakcie fotografowania: "Dzięki temu retusz zajmuje mi znacznie mniej czasu" - mówi. "Ponieważ każda fotografia wymaga innego stopnia przetworzenia, staram się odpowiednio do tego dostosować swój warsztat pracy. Wiele korekt przeprowadzam bezpośrednio w module Adobe Camera Raw, a dopiero później sięgam po dostępne w Photoshopie pędzle i faktury – te ostanie fotografuję także sama, dzięki czemu moje fotomontaże mają bardziej oryginalny wygląd. Sposób wykończenia kolorystycznego różni się w zależności od obrazu. Uzyskuję pożądaną tonację poprzez nakładanie na siebie wielu warstw i używam dopełniających się barw w celu otrzymania lepiej zharmonizowanych zdjęć”.

f t g m